Prihlásenie do obchodu – Facebook

Pomocou doplnku Sociálne siete môžete okrem iného nastaviť, aby sa zákazníci prihlásili do vášho e-shopu prostredníctvom ich Facebook účtu. Pri prvom prihlásení sa zákazník do vášho obchodu zaregistruje. Takáto registrácia je plnohodnotná, v administrácii e-shopu sa založí účet zákazníka pod e-mailom jeho Facebook účtu a zákazník bude zahrnutý do programu vernostných zliav a získa ďalšie výhody viazané na zákaznícky účet.

Viac informácií o prepojení s ďalšími sociálnymi sieťami a widgetoch sa dozviete v článku Sociálne siete. Zákazníkom môžete umožniť prihlasovanie taktiež prostredníctvom ich Google alebo Seznam účtu. Podrobnosti nájdete v samostatných článkoch Prihlásenie do obchodu – Google a Prihlásenie do obchodu – Seznam.

Pre správnu funkčnosť je potrebné mať e-shop zabezpečený protokolom HTTPS.

Prihlásenie pomocou Facebooku

Pre vytvorenie aplikácie je podmienkou mať osobný účet na Facebooku, pomocou ktorého sa prihlásite. Pokiaľ účet nemáte, môžete ho jednoducho zaregistrovať tu.

Po prihlásení do osobného účtu je následne potrebné vytvoriť developerský účet na Meta for Developers. Pre registráciu stačí zvoliť možnosť Register Now. Na konkrétnej roli, ktorú zvolíte, nezáleží. V ďalších krokoch potom aplikácia sama prepojí váš osobný účet s účtom pre vývojárov. 

Pokiaľ už účet na Meta for Developers máte, potom sa prihláste.

Krok 1

  • Po prihlásení alebo registrácii na hlavnej stránke zvolte Create App.
  • Vyberte voľbu Allow people to log in with their Facebook account.
  • Potom vyplňte názov aplikácie, teda Add an app name. E-mail je prenesený automaticky z vášho profilu.
  • Voľba priradenia Business Manager account je voliteľná.
  • Po zadaní údajov kliknite na Create App.

Krok 2

  • Prejdite do administrácie e-shopu a otvorte si sekciu Prepojenie → Sociálne siete, záložka Facebook.
  • Pod nadpisom Prihlásenie do obchodu zaškrtnite voľbu Povoliť prihlásenie a objavia sa ďalšie údaje.
  • Skopírujte hodnotu Váš "Valid OAuth redirect URIs". Má vždy rovnaký tvar ako: http://www.domena-eshopu.sk/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Facebook, len sa líšíi názvom vašej domény (obrázok 01).
  • Vráťte sa späť do rozhrania Meta for Developers.
  • Cez ľavé menu prejdite do nastavenia (Use Cases → Authentication and account creation → Customize → Go to settings).
  • Do pola Valid OAuth redirect URls je potrebné vložiť skopírovanú URL adresu z administrácie e-shopu.
  • Ostatné polia nechajte bez zmeny a stránku uložte.
Obrázok 01
Obrázok 01

Krok 3

V rozhraní Meta for Developers choďte do sekcie App Settings → Basic a tam vyplňte následujúce údaje: 

  • App domains: zadajte adresu hlavnej stránky svojho e-shopu.
  • App icon: môžete vložiť ľubovoľný obrázok pre logo e-shopu. Veľkosť musí byť 1024 x 1024 px, odporúčame použiť transparentné pozadie.
  • Privacy Policy URL: URL adresa stránky na vašom e-shope, kde sú umiestnené zásady ochrany osobných údajov. Využiť môžete aj náš vzor, ktorý ide stiahnuť z webu Shoptetu. Podmienky sú univerzálne, je treba ich prispôsobiť na mieru vašemu podnikaniu. Takýto text vložte v administrácii e-shopu do článku a článok publikujte ako samostatnú stránku.
  • Terms of Service URL: URL stránky, kde sa nachádzajú obchodné podmienky vášho e-shopu. Môžete použiť aj náš vzor, ktorý ide stiahnuť z webu Shoptetu. Obchodné podmienky sú univerzálne, je potrebné ich prispôsobiť na mieru vášmu podnikaniu. Text vložte v administrácii e-shopu do článku a článok publikujte ako samostatnú stránku.
  • User data deletion: URL adresa stránky na vašom e-shope, kde sú umiestnené informácie o možnosti zmazania používateľských dát. Pokiaľ používate naše Podmienky ochrany osobných údajov, je táto v informácia uvedená v bode IV.
  • Category: odporúčame zvoliť Shopping.
  • Pod nadpisom Data Protection Officer contact information vyplňte kontaktnú osobu, ktorú zákazníci môžu kontaktovať ohľadom spracovania ich osobných údajov.
  • Zmeny uložte.

Krok 4

Teraz je potrebné nastaviť do administrácie e-shopu obsah polí App ID a App Secret.

  • Hodnoty nájdete v hornej časti formulára, ktorý ste práve dokončili.
  • Oba kódy skopírujte.
  • Skopírované kódy v administrácii e-shopu (Prepojenie → Sociálne siete, záložka Facebook) vložte do príslušných polí vyznačených na obrázku 02 a stránku uložte.
Obrázok 02
Obrázok 02

Krok 5

Vráťte sa späť do administrácie Meta for Developers.

  • V ľavom stĺpci prekliknite do sekcie Use cases.
  • V riadku Authentication and account creation kliknite na Edit.
  • Následne vyhľadajte položku email a kliknite na Add.

Krok 6

V Meta Developers prejdete do Settings → Advanced prejdete do časti Security.

  • Tu prepnete tlačidlo Allow API Access to app settings na hodnotu Yes. Ostatné tlačidlá ponechajte na pôvodných hodnotách.

Krok 7

Ako posledný krok je potrebné prejsť overovacím procesom zo strany Facebooku.

  • Prejdite cez ľavé menu do sekcie Verification. Tu prejdite overovacím procesom ohľadom vašej firmy. Viac nájdete v Pomocníkovi Overenie firmy v Nastavení firmy.
  • Po overení firmy prejdite na záložku Data handling question. Tu je potrebné zodpovedať otázky, ktoré sa týkajú toho, ako sú dáta zákazníkovi spracované. Viac nájdete v Data handling guidelines.
  • Záložka App review sa týka overenia samotnej funkčnosti aplikácie.

Po schválení všetkých troch overovacích procesov prejdite v ľavom menu na záložku Go Livea aplikáciu zverejnite.

Z pohľadu zákazníka je potom teda možné na stránke prihlásenia alebo v objednávkovom procese využiť login pomocou Facebooku. Pokiaľ sa zákazník takto registruje, potvrdenie mu príde na e-mail, ktorý používa pre prihlásenie na Facebook.

Obrázok 03
Obrázok 03