Hodnotenie produktov a obchodu

Pomocou doplnku Hodnotenie produktov a obchodu môžu vaši zákazníci zdieľať s ostatnými skúsenosti a spokojnosť so zakúpeným tovarom či samotným e-shopom a pomôcť tak ostatným s výberom tovaru. S výberom a nakúpením doplnku vám radi poradia kolegovia na info@shoptet.sk.

Doplnok Hodnotenie produktov a obchodu

Jedná sa o moderný spôsob, ako získať spätnú väzbu od vašich zákazníkov. Súčasťou doplnku je mimo iného aj diskusia, kde je možné mimo samotného hodnotenie spokojnosti s produktom pomocou hviezdičiek vkladať aj slovné hodnotenie.

Obrázky, zobrazujúce sa u komentárov, sú získané pomocou služby Gravatar a nie je teda možné tieto obrázky upraviť v administrácii e-shopu (je možné to vykonať iba v profile na Gravataru).

V rámci doplnku taktiež môžete zákazníkom posielať automatické e-maily so žiadosťou o hodnotenie produktov, ktoré zakúpili.

Ako nastaviť hodnotenie produktov?

Samotné nastavenie doplnku je veľmi jednoduché. Doplnok Hodnotenie produktov nájdete na záložke Marketing → Hodnotenie (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

Aby bolo hodnotenie u produktov viditeľné, je najskôr potrebné povoliť jeho zobrazenie cez Nastavenia → Produkty → Zobrazenie produktu, sekcia Zobrazenie detailu produktu (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Tu si okrem skrytia doplnku môžete zvoliť, či budú mať možnosť hodnotiť všetci zákazníci alebo iba tí registrovaní, čo môže slúžiť ako ochrana proti hodnotením, ktoré majú za cieľ poškodiť váš e-shop.

Následne potom prejdite priamo do doplnku Hodnotenie. Tu na záložke Nastavenia môžete upresniť ďalšie informácie (obrázok 03):

Obrázok 03
Obrázok 03
  • Pokročilé hodnotenie s diskusiou: zákazníci okrem bežného hodnotenia produktov pomocou hviezdičiek budú môcť pridať aj slovné hodnotenie produktov.
  • Vyžadovať komentár: vloženie komentára k hodnoteniu produktov bude povinné, čím zvýšite kvalitu a dôveryhodnosť svojich hodnotení.
  • Vyžadovať schválenie príspevkov: určuje, či bude pre zobrazenie hodnotenia vyžadované ručné overenie správcu. Možnosti sú Nevyžadovať – všetky hodnotenia budú zobrazené bez predchádzajúceho schválenia; Vyžadovať – hodnotenie bude musieť byť pred zverejnením schválené; Nevyžadovať u overených – hodnotenie nebude nutné schvaľovať v prípadoch, že hodnotenie bolo udelené kliknutím cez e-mail Výzva na hodnotenie.
  • Iba registrovaní môžu hodnotiť: hodnotiť produkty a odosielať správy môžu len registrovaní užívatelia.
  • Odoslať e-mailové potvrdenie: pokiaľ je zaškrtnuté, odošle sa potvrdzovací e-mail zákazníkovi. Do tohto e-mailu môžete umiestniť akúkoľvek motiváciu za vyplnené hodnotenie, napríklad zľavový kód. Platí ako pre hodnotenie produktu, tak pre hodnotenie obchodu. Šablónu tohto e-mailu nájdete medzi systémovými akciami pod názvom Oznámenie o prijatom hodnotení zákazníkovi. Ak je nastavená autorizácia (Vyžadovať schválenie príspevkov), odíde e-mail až po autorizácii. Neplatí pre hodnotenia importované z Heureky.

Pri zapnutom schválení príspevku zo strany administrátora:

  • Je potrebné pre autorizáciu hodnotenie zaškrtnúť pole v stĺpci Autorizovať.
  • Šedé hodnotenia v kurzíve sú tie, ktoré ešte neboli schválené a nezobrazujú sa.
  • Aktívne hodnotenia sú v bežnom režime písma s čiernou farbou.

Ako funguje párovanie hodnotenia produktov s objednávkami?

V súvislosti s európskym nariadením musí e-shop pri prípadnej kontrole preukázať, že hodnotenia produktov nie sú falošné a sú od reálnych používateľov, ktorí na e-shope nakúpili. 

Na záložke Hodnotenie produktu je stĺpec Objednávka, v ňom je uvedené číslo objednávky, v ktorom zákazník produkt zakúpil a je možné prekliknúť do jej detailu. 

V niektorých prípadoch sa môže stať, že hodnotenie nebude s objednávkou spárované. Objaviť sa to môže predovšetkým vo chvíli, kedy zákazník nevloží hodnotenie preklikom z e-mailu s automatickou výzvou k hodnoteniu. 

Ako nastaviť automatickú výzvu k hodnoteniu produktov?

Túto funkciu zapnete v Marketing → Hodnotenie → Nastavenia. Označte checkbox pri voľbe Aktivovať a potom postačí nastaviť počet dní, po ktorých sa správa s výzvou zákazníkovi odosiela. Výzvu je možné nastaviť na rôzne stavy v závislosti na forme úhrady (obrázok 04).

Obrázok 04
Obrázok 04

Šablónu e-mailu Žiadosť o hodnotenie produktu alebo obchodu zákazníkovi je možné obsahovo upraviť (Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie), ale produkty sa vkladajú do e-mailu automaticky použitím značky. Je ich vždy maximálne 5 a sú zoradené od najdrahších.

Ako nastaviť hodnotenie obchodu?

Hodnotenie obchodu nájdete na záložke Marketing → Hodnotenie, kde v záložke Nastavenia máte možnosť funkcie zapnúť a zároveň naimportovať až 500 posledných recenzií z Heureky (obrázok 05). V prípade aktívnej voľby Vyžadovať komentár musí zákazník vložiť slovné hodnotenie. 

Obrázok 05
Obrázok 05

Zobrazenie hodnotenia obchodu

Akonáhle dôjde k aktivácii doplnku, bude na vašom e-shope možné zobraziť stránku s hodnotením. Jej adresa je /hodnotenie-obchodu/, napr. https://www.domena-eshopu.sk/hodnotenie-obchodu/. Na úvodnej stránke potom vidíte všetky hodnotenia a možnosť e-shop ohodnotiť, pokiaľ ste tak ešte neurobili.

Rovnako ako u hodnotenia produktov sa obrázky načítajú pomocou služby Gravatar a ich zmena je možná iba v tejto službe.

Ako umiestniť odkaz s hodnotením obchodu na e-shop?

Aby bola stránka s hodnotením viditeľná, je potrebné na ňu niekde odkazovať. Riešením môže byť napr. vytvorenie banneru, ktorý si na e-shop umiestnite alebo umiestenie odkazu do horného menu.

Pre umiestenie do horného menu postačí prejsť v administrácii do Vzhľad a Obsah → Menu a kliknúť v pravej hornej časti na tlačidlo Pridať.

Následne potom vyberte položku Stránka a potom vyberte systémovú stránku Hodnotenie obchodu (obrázok 06).

Po vložení odkazu na hodnotenie potom môžete zmeniť jeho poradie v rámci horného menu pomocou modrej ikonky v poslednom stĺpci.

Obrázok 06
Obrázok 06