Obsah:
Ochrana zákazníckych a interných dát e-shopu je vždy dôležitá. V rámci fungovania e-shopu môžu nastať situácie, kedy je poskytnutý prístup k dátam tretej strane (napríklad účtovným alebo skladovým systémom). Funkcia Zabezpečenie exportov vám dá kontrolu nad tým, kto dáta z e-shopu môže sťahovať a možnosť prístup po ukončení spolupráce s partnerom jednoducho odobrať.
Pre všetky novo vzniknuté testovacie e-shopy a časť existujúcich e-shopov je funkcia zabezpečenia exportu povinná. Bez aktívneho partnera nebude možné URL exportu vygenerovať. V prípade povinného zabezpečenia exportov, nie je možné odobrať posledného partnera zo zoznamu. |
Ako zabezpečenie exportov funguje?
V súčasnosti je pre exporty generovaná URL adresa, ktorá obsahuje tzv. bezpečnostný hash. Ten je vždy zložený a zašifrovaný z niekoľkých parametrov. URL adresa vrátane hasha sa pri rovnakom výbere parametrov pre konkrétne exporty nemení a zostáva rovnaká po celú dobu existencie exportu.
Pokiaľ budete využívať Zabezpečenie exportu, funkcia vám umožní pre každého z partnerov vygenerovať pre jeden export s rovnakými parametrami URL adresy s rôznym bezpečnostným hashom. V administrácii a logu potom bude aj novo zobrazené meno partnera, ktorý exporty sťahuje a budete tak mať nad dátami väčšiu kontrolu.
Pridaním ďalších partnerov zostávajú URL adresy pre existujúcich partnerov naďalej funkčné, kým nevyprší ich platnosť, nezmažete ich alebo ich ručne znovu vygenerujete.
Prístup pre jedného partnera je možné odstrániť bez toho, aby to ovplyvnilo platnosť adries pre ďalších partnerov.
Funkcia Zabezpečenie exportu funguje pre exporty v sekciách:
- Objednávky,
- Produkty,
- Kategórie,
- Sklad,
- Zákazníci,
- Zľavové kupóny.
Pre sekcie Objednávky, Produkty a Zákazníci môže mať partner spustený iba jeden export, tj nie je možné mať viac súbežných prebiehajúcich exportov v jednej sekcii, vyvolaných jedným partnerom. Na stiahnutie ďalšieho exportu je potrebné počkať na dokončenie predchádzajúcej požiadavky.
Čo je potrebné ošetriť pred aktiváciou?
V prípade, že sa funkciu zabezpečenia rozhodnete využívať, t.j. dôjde k aktivácii aspoň jedného partnera, všetky doposiaľ platné URL pre vyššie uvedené exporty dát už nebudú naďalej funkčné. |
Dôrazne teda odporúčame pred aktiváciou zabezpečenia exportu urobiť súpis služieb, pre ktoré bude nutné URL adresy exportov vymeniť. Zo súčasných URL už nebude možné dáta sťahovať.
V praxi to znamená, že ak napríklad používate na sťahovanie dát do účtovného systému jednu z URL adries v časti Objednávky → Exporty, nebude pôvodne poskytnutá URL adresa funkčná. Je potrebné ju znovu vygenerovať a zadať do účtovného systému.
Pre každého z partnerov alebo aplikáciu by mal byť zároveň vytvorený samostatný záznam. To vám neskôr pre nich umožní prístup deaktivovať bez toho, aby došlo k ovplyvneniu ostatných partnerov alebo aplikácií. Ak by bol prístup vygenerovaný pre skupinu niekoľkých partnerov, pri ich deaktivácii bude URL neplatná pre všetkých partnerov z deaktivovanej skupiny.
Kde zabezpečenie exportov nastaviť?
Možnosť udelenia prístupu pre jednotlivých partnerov nájdete na stránke Nastavenia → Administrácia → Zabezpečenie exportov (obrázok 01).
obrázok 01
Cez tlačidlo Pridať, v pravom hornom rohu, založíte nového partnera. V pop-up okne vyplňte povinné pole Názov partnera. Pokiaľ má byť prístup časovo neobmedzený, tak nastavte dátum do poľa Platný do. V prípade, že nie, ponechajte nevyplnené a záznam uložte (obrázok 02).
obrázok 02
Po vytvorení nového partnerského prístupu prejdite do sekcie, z ktorej chcete export poskytnúť (napríklad Objednávky → Exporty), vyberte požadovaný typ exportu a jeho prípadné parametre. Potom vyberte partnera, pre ktorého má byť export určený. Na konci stránky sa objaví unikátna URL adresa pre zvoleného partnera (obrázok 03).
obrázok 03