Prihlásenie do obchodu – Seznam

Pomocou doplnku Sociálne siete môžete okrem iného nastaviť, aby sa zákazníci prihlásili do vášho e-shopu prostredníctvom ich Seznam účtu. Pri prvom prihlásení sa zákazník do vášho obchodu zaregistruje. Takáto registrácia je plnohodnotná, v administrácii e-shopu sa založí účet zákazníka pod e-mailom jeho Seznam účtu a zákazník bude zahrnutý do programu vernostných zliav a získa ďalšie výhody viazané na zákaznícky účet.

Viac informácií o prepojení s ďalšími sociálnymi sieťami a widgetoch sa dozviete v článku Sociálne siete. Zákazníkom môžete umožniť prihlasovanie taktiež prostredníctvom ich Google alebo Facebook účtu. Podrobnosti nájdete v samostatných článkoch Prihlásenie do obchodu – Google a Prihlásenie do obchodu – Facebook.

Pokiaľ by ste potrebovali poradiť s výberom a objednaním doplnku, kontaktujte nás na info@shoptet.sk.

Pre správnu činnosť tejto funkcie je potrebné mať e-shop zabezpečený protokolom HTTPS.

Nastavenie Prihlásenie cez Seznam

Pre nastavenie prepojenia vášho obchodu so službou Prihlásenie cez Seznam je potrebné mať svoj vlastný účet Seznam. Pokiaľ ho nemáte, založte si ho na webe Seznamu

Krok 1

Krok 2

  • V administrácii vášho e-shopu prejdite do Prepojenie → Sociálne siete, záložka Seznam.
  • V časti Prihlásenie do obchodu skopírujte URL adresu, ktorá sa nachádza v riadku Vaše "Redirect URIs". Má vždy rovnaký tvar ako: https://www.domena-eshopu.sk/cms/libs/hybridauth/index.php?hauth.done=Seznam, líši sa len názvom domény.

Krok 3

  • Vráťte sa do nastavení novej služby Prihlásenie cez Seznam.
  • Do poľa Každý riadok je jedna URL pre presmerovanie vložte URL adresu skopírovanú z vášho obchodu v kroku 2.
  • Do poľa Ikona služba (URL) môžete vložiť odkaz na ikonu (napr. vaše logo), ktoré sa bude následne používateľom zobrazovať v ich účte v prehľade prihlásení na Sezname.
  • Do poľa URL vašich zásad ochrany súkromia vložte odkaz na vaše zásady nakladania s osobnými údajmi používateľov.
  • Zaškrtnite súhlas s podmienkami Seznamu a kliknete na Pridať novú službu.
Obrázok 01 – Príklad vyplnených polí pre pridanie novej služby
Obrázok 01 – Príklad vyplnených polí pre pridanie novej služby

Krok 4

  • Po pridaní novej služby sa vám zobrazia jej detaily, vrátane vygenerovaných údajov ID klienta (client_id)OAuth tajomstva (client_secret), viď Obrázok 02.
  • Oba kódy (client_id a client_secret) si skopírujte a prejdite do administrácie obchodu.
Obrázok 02 – Príklad založenej služby
Obrázok 02 – Príklad založenej služby

Krok 5

  • V administrácii obchodu v Prepojenie → Sociálne siete, na záložke Seznam, zadajte:
    • do poľa Vaše "Client ID" kód client_id
    • do poľa Vaše "Client Secret" kód client_secret
  • Zaškrtnite voľbu Povoliť prihlásenie a nastavenie uložte.
Obrázok 03 – Príklad vyplnených údajov v administrácii obchodu
Obrázok 03 – Príklad vyplnených údajov v administrácii obchodu

Po vyplnení a uložení nastavení sa vašim zákazníkom začne v obchode zobrazovať tlačidlo pre prihlásenie cez Seznam (viď Obrázok 04). Po nastavení odporúčame prihlásenie cez Seznam otestovať, či všetko funguje v poriadku.

Obrázok 04 – Príklad zobrazenia prihlasovacieho tlačidla v šablóne Samba
Obrázok 04 – Príklad zobrazenia prihlasovacieho tlačidla v šablóne Samba

Motivovať k prihláseniu

Aby vaši zákazníci nemuseli proaktívne hľadať možnosť prihlásenia sa do e-shopu pomocou svojho Seznam účtu, v nastavení prepojenia v sekcii Prepojenie > Sociálne siete na záložke Seznam nájdete možnosť aktivácie funkcie Motivovať k prihláseniu.

Ak už váš zákazník využíva Seznam účet, na vašom e-shope po aktivácii tejto funkcie uvidí jednoduché pop-up okno (viď Obrázok 05), ktoré mu ponúkne priamu možnosť prihlásiť sa do svojho zákazníckeho účtu. Zákazníkom môžete týmto spôsobom ponúknuť jednoduchšiu možnosť prihlásenia sa, čím zároveň môžete zvýšiť aj celkový počet aktívne využívaných zákazníckych účtov na vašom e-shope.

Obrázok 05 - Ukážka pop-up okna funkcie Motivovať k prihláseniu
Obrázok 05 - Ukážka pop-up okna funkcie Motivovať k prihláseniu