Pomocou doplnku Hodnotenie produktov a obchodu môžu vaši zákazníci zdieľať s ostatnými skúsenosti a spokojnosť so zakúpeným tovarom či samotným e-shopom a pomôcť tak ostatným s výberom tovaru. S výberom a nakúpením doplnku vám radi poradia kolegovia na info@shoptet.sk.
Jedná sa o moderný spôsob, ako získať spätnú väzbu od vašich zákazníkov. Súčasťou doplnku je mimo iného aj diskusia, kde je možné mimo samotného hodnotenie spokojnosti s produktom pomocou hviezdičiek vkladať aj slovné hodnotenie.
Obrázky, zobrazujúce sa u komentárov, sú získané pomocou služby Gravatar a nie je teda možné tieto obrázky upraviť v administrácii e-shopu (je možné to vykonať iba v profile na Gravataru).
V rámci doplnku taktiež môžete zákazníkom posielať automatické e-maily so žiadosťou o hodnotenie produktov, ktoré zakúpili.
Samotné nastavenie doplnku je veľmi jednoduché. Doplnok Hodnotenie produktov nájdete na záložke Marketing → Hodnotenie (obrázok 01).
Aby bolo hodnotenie u produktov viditeľné, je najskôr potrebné povoliť jeho zobrazenie cez Nastavenia → Produkty → Zobrazenie produktu, sekcia Zobrazenie detailu produktu (obrázok 02).
Tu si okrem skrytia doplnku môžete zvoliť, či budú mať možnosť hodnotiť všetci zákazníci alebo iba tí registrovaní, čo môže slúžiť ako ochrana proti hodnotením, ktoré majú za cieľ poškodiť váš e-shop.
Následne potom prejdite priamo do doplnku Hodnotenie. Tu na záložke Nastavenia môžete upresniť ďalšie informácie (obrázok 03):
Pri zapnutom schválení príspevku zo strany administrátora:
V súvislosti s európskym nariadením musí e-shop pri prípadnej kontrole preukázať, že hodnotenia produktov nie sú falošné a sú od reálnych používateľov, ktorí na e-shope nakúpili.
Na záložke Hodnotenie produktu je stĺpec Objednávka, v ňom je uvedené číslo objednávky, v ktorom zákazník produkt zakúpil a je možné prekliknúť do jej detailu.
V niektorých prípadoch sa môže stať, že hodnotenie nebude s objednávkou spárované. Objaviť sa to môže predovšetkým vo chvíli, kedy zákazník nevloží hodnotenie preklikom z e-mailu s automatickou výzvou k hodnoteniu.
Túto funkciu zapnete v Marketing → Hodnotenie → Nastavenia. Označte checkbox pri voľbe Aktivovať a potom postačí nastaviť počet dní, po ktorých sa správa s výzvou zákazníkovi odosiela. Výzvu je možné nastaviť na rôzne stavy v závislosti na forme úhrady (obrázok 04).
Šablónu e-mailu Žiadosť o hodnotenie produktu alebo obchodu zákazníkovi je možné obsahovo upraviť (Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie), ale produkty sa vkladajú do e-mailu automaticky použitím značky. Je ich vždy maximálne 5 a sú zoradené od najdrahších.
Hodnotenie obchodu nájdete na záložke Marketing → Hodnotenie, kde v záložke Nastavenia máte možnosť funkcie zapnúť a zároveň naimportovať až 500 posledných recenzií z Heureky (obrázok 05). V prípade aktívnej voľby Vyžadovať komentár musí zákazník vložiť slovné hodnotenie.
Akonáhle dôjde k aktivácii doplnku, bude na vašom e-shope možné zobraziť stránku s hodnotením. Jej adresa je /hodnotenie-obchodu/
, napr. https://www.domena-eshopu.sk/hodnotenie-obchodu/
. Na úvodnej stránke potom vidíte všetky hodnotenia a možnosť e-shop ohodnotiť, pokiaľ ste tak ešte neurobili.
Rovnako ako u hodnotenia produktov sa obrázky načítajú pomocou služby Gravatar a ich zmena je možná iba v tejto službe.
Aby bola stránka s hodnotením viditeľná, je potrebné na ňu niekde odkazovať. Riešením môže byť napr. vytvorenie banneru, ktorý si na e-shop umiestnite alebo umiestenie odkazu do horného menu.
Pre umiestenie do horného menu postačí prejsť v administrácii do Vzhľad a Obsah → Menu a kliknúť v pravej hornej časti na tlačidlo Pridať.
Následne potom vyberte položku Stránka a potom vyberte systémovú stránku Hodnotenie obchodu (obrázok 06).
Po vložení odkazu na hodnotenie potom môžete zmeniť jeho poradie v rámci horného menu pomocou modrej ikonky v poslednom stĺpci.