Skupiny zákazníkov

Skupiny zákazníkov

Skupiny zákazníkov spravujete pod kartou Zákazníci → Skupiny. Novú skupinu pridáte kliknutím na Pridať v pravom hornom rohu stránky. Kliknutím na riadok sa dostanete do detailu danej skupiny, kde ju môžete upravovať (obrázok 01).

Zeleno je označená predvolená skupina pre registráciu zákazníkov. Kliknutím na šedý krížik je možné označiť ako predvolenú inú skupinu. Pomocou modrej ikony v pravom stĺpci tabuľky môžete skupiny presúvať a meniť tak ich poradie. Kliknutím na červenú ikonu skupinu zmažete (obrázok 01).

Základnou skupinou, ktorá býva prednastavená ako predvolená, je Koncový zákazník. Koncovým zákazníkom sa rozumie registrovaný zákazník, ktorý nie je veľkoobchodným zákazníkom.

Obrázok 01
Obrázok 01

Nastavenie zákazníckej skupiny

V detaile zákazníckej skupiny môžete meniť jej vlastnosti a nastavenia (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Základné údaje

  • Názov: meno zákazníckej skupiny.
  • Predvolený cenník: skupine je potrebné priradiť cenník. Nové cenníky je možné vytvárať pod kartou Zákazníci → Cenníky. Podmienkou pre vytvorenie viacej cenníkov je doplnok Veľkoobchod.
  • Popis: zobrazí sa zákazníkovi u príslušnej skupiny v zátvorke ako dodatočná informácia.
  • Maximálna zľava zákazníka: akú maximálnu zľavu môže zákazník uplatniť v e-shope. Toto nastavenie zabraňuje, aby súčet zliav (napr. vernostné, objemové či množstevné) nepresiahli istú hranicu, nad ktorou by to pre vás bolo nevýhodné.
  • Upozorniť e-mailom: po registrácii vám príde oznámenie, že sa zákazník zaregistroval do skupiny.
  • Vyžaduje autorizáciu: využíva sa napr. v prípade, kedy chcete členstvo v danej zákazníckej skupine kontrolovať. Odporúčame to použiť v prípade veľkoobchodnej skupiny, kedy môžete chcieť skontrolovať, či sa jedná o podnikajúcu osobu.

Veľkoobchod

  • Povolené pre registráciu: zaškrtnutím povolíte používateľom registrovať sa do danej skupiny. Predvolená skupina má toto pole vždy zaškrtnuté a registráciu povolenú.
  • Veľkoobchodná skupina: zaškrtnutím označíte skupinu ako veľkoobchodnú. Vďaka tomu sa budú napr. objednávky od zákazníkov z tejto skupiny evidovať ako veľkoobchodné. Táto skupina má aj ďalšie špecifikácie, viacej o nich sa dozviete v článku Veľkoobchod.
  • Tabuľkové zobrazenie produktov: po zaškrtnutí sa pre veľkoobchodných zákazníkov bude zobrazovať tabuľkový výpis produktov.
  • Povinný kompletný kontaktný profil: po zaškrtnutí budú ako povinné označenia sekcie Fakturačná adresa, Firemné údaje, Kontaktné údaje (z umiestnení Nastavenia → Zákazníci → Povinné polia). Doručovacia adresa povinná nie je, pretože môže byť rovnaká ako fakturačná.
    • Ako povinné sa po zaškrtnutí tejto voľby zobrazia aj tie polia, ktoré sú označené ako nepovinné. Tie, ktoré sú označené ako nezobrazovať, vidieť nebudú.
    • Aby bola fakturačná adresa skutočne povinná aj po označení tejto voľby, je potrebné nastaviť jednotlivé polia v sekcii Fakturačná adresa. Viac informácií v článku Povinné polia.