Strážny pes

K čomu Strážny pes slúži?

Doplnok Strážny pes umožní vašim zákazníkom strážiť zmeny na ich obľúbených produktoch, ktoré sú momentálne nedostupné alebo nie sú práve v zľave. Pri následnej zmene bude zákazník upozornený e-mailom. Vám zase poskytne informácie, z ktorých môžete vyčítať, o aké produkty je najväčší záujem a aká cena by zákazníkom vyhovovala. Tieto informácie potom môžete použiť vo svojom marketingu.

Ako strážneho psa nastavím?

  • Prejdite do sekcie Nastavenia → Produkty → Zobrazenie a v detaile produktu zaškrtnite Strážny pes (obrázok 01).
  • Teraz je všetko aktívne, sledovanie ceny sa následne zobrazí v detaile produktu.
Obrázok 01
Obrázok 01

Ako to celé funguje?

  • Zákazník si môže strážneho psa aktivovať ako prihlásený aj neprihlásený. Neprihlásený zákazník musí vyplniť svoj e-mail v poli Upozornenie poslať na.
  • Zákazník si strážneho psa môže nastaviť aj pre jednotlivé varianty produktu.
  • Po kliknutí na tlačidlo Strážiť sa otvorí okno s nastavením (obrázok 02):
    • Bude na sklade: upozornenie sa odošle, keď bude mať produkt nastavenú dostupnosť Skladom.
    • Bude v akcii:  upozornenie sa odošle, hneď ako je pri produkte nastavená akčná cena.
    • Cena klesne pod: upozornenie sa odošle, keď sa zmení cena produktov pod uvedenou hodnotu (vrátane).
    • Zrušiť sledovanie: po kliknutí na tlačidlo si zákazník zruší sledovanie zmien daného produktu.
Obrázok 02
Obrázok 02
  • Prehľad všetkých aktivovaných strážnych psov nájdete v administrácii v sekcii Marketing → Strážny pes.
  • Keď prebehne pri produkte či variante zmena, ktorú zákazník stráži, automaticky sa pošle upozornenie e-mailom.
    • Tieto e-maily zákazníkom sú odosielané každé dve hodiny, denne od 8 do 22 hodiny.

V prípade, že nedôjde k splneniu podmienok strážneho psa, e-mail zákazníka je uložený jeden rok. Potom dochádza k jeho vymazaniu.

Prehľad strážneho psa

V prehľade strážneho psa (Marketing → Strážny pes) vidíte, u ktorých produktov je strážny pes aktívny (obrázok 03).

Viac informácií o strážnych psoch pre jednotlivé produkty môžete zistiť kliknutím na číslo v stĺpci Počet stráženia . V detaile potom vidíte, ktorú konkrétnu možnosť pre stráženie zákazník vybral. Zobrazený je taktiež e-mail pre zasielanie notifikácie.

Produkty môžete zoradiť zostupne alebo vzostupne podľa všetkých kritérií, ktoré sa nachádzajú v rôznych stĺpcoch. Popíšeme si tie najdôležitejšie z nich:

  • Počet strážení: počet strážení, ktoré sú aktívne.
  • Priemerná cena: jedná sa o cenu, ktorá je vypočítaná ako priemer cien, ktoré zákazníci uviedli v políčku Cena klesne pod. Pokiaľ ale zákazník nechá toto políčko nevyplnené a zaškrtne iba, že chce byť upozornený po naskladnení produktu, systém pre výpočet predpokladá, že zákazník vyplnil hodnotu nula.
  • Maximálna cena: najvyššia cena, na ktorú si zákazníci prajú byť upozornení. Zhoduje sa s políčkom Cena klesne pod.
  • Naskladnenie: ukazuje, koľko zákazníkov zaškrtlo, že si prajú byť informovaní v prípade, až bude produkt naskladnený.
  • V akcii: ukazuje, koľko zákazníkov zaškrtlo, že si prajú byť informovaní v prípade, až bude produkt v akcii.

Na obrázku 03 vidíte prípad, kedy si stráženie na lampičku nastavili 3 zákazníci. Prvý uviedol, že chce upozorniť, až cena klesne pod 300 €. Druhý uviedol, že chce upozorniť, až cena klesne pod 200 €. Tretí iba uviedol, že chce upozorniť, až bude produkt v akcii. Za tohto zákazníka sa pripísala nulová maximálna cena. Údaj v stĺpci Priemerná cena teda pochádza z výpočtu 300 + 200 + 0 = 500. 500 / 3 = 166,67. 

Obrázok 03
Obrázok 03